Sök i bloggen!

Hejsan!

Besök gärna min andra blog som handlar om mitt liv!

http://moshi---moshi.blogspot.com/

Välkommen!!

Hej och välkommen till min bakblogg!
Här kommer du att hitta recept och bilder på framför allt Cupcakes men även andra sötsaker och maträtter! Just nu studerar jag en serviceutbildning med inriktning hotell och restaurang på heltid och jobbar som projektanställd med administrativt arbete på kvällar och helger. Det blir inte så mycket fritid över men så fort jag har tid så kommer jag att baka så mycket jag bara kan! :D

Tack för att du tittar in!

torsdag 16 september 2010

Äppelpaj


Just nu sitter jag och mumsar på en nygräddad, ljummen bit äppelpaj~
Äppelpaj är förutom cupcakes en av mina favoritsötsaker/efterrätter!

Idag gjorde jag en vanlig simpel äppelpaj med smuldeg. Det är så som jag tycker att äppelpaj är som godast!

Ingredienser:

125 gram smör (eller margarin)
3 dl vetemjöl
1 dl socker
3-4 deciliter skivat äpple eller äpple i små tärningar
Kanel efter smak (Jag gillar kanel så jag tar massor!)


Sätt ugnen på 200-225 grader.
Blanda vetemjöl och socker i en bunke.
Dela smöret eller margarinet i tärningar och finfördela det med fingrarna så att det blir en grynig massa.
Smöra en ugnssäker form.
Lägg i äppeltärningarna, strö över kanel och sockra lite lagom.
Smula sedan mjölblandningen över äppelbitarna och sätt in pajen i ugnen i cirka 20-25 minuter.

Servera med Fresta Vaniljvisp!






4 kommentarer:

Lesthi sa...

Jag tycker om pajdeg men inte varma äpplen xD

Jaana sa...

mmm... va gôtt ^^

Mikael Jenkler sa...

Hej alla glada modefilurer!, jag har ett modeforum forum.modekampanj.com och skulle behöva lite hjälp från modekunniga och modeintresserade personer att få forumet att växa så att vi alla kan få en bra modeportal där man kan få svar på sina frågor. Jag skulle bli väldigt glad ifall du och andra som läser detta har lust att ta en titt. Självklart kan ni skriva om eran blogg eller hemsida och ha med den i era inlägg. Moderator roller kommer att dyka upp när forumet växer för seriösa och engagerade personer. Om ni gillar att se på youtube så kan ni alltid mobba mig för mitt försök att göra en video http://www.youtube.com/watch?v=1I5dOVSo_AE , musiken är iallafall bra tycker jag. Till sist vill jag bara nämna att vi har en facebook grupp också som finns på adress www.facebook.com/modekampanj och twitter @modekampanj. Tack för att ni tar er tid att kolla på detta.

John sa...

Hej Jag heter John från Fooduel.com. Det är en plats där användarna röstar recept
1 till 10.

Det finns en rangordning av de bästa recepten och en profil med dina röstat recept. Varje recept har en länk till bloggen som tillhör receptet. På så sätt kommer du att få trafik till din blogg

Det är enkelt, snabbt och roligt. Det bästa fotot recept kommer att vara här.

Jag inbjuder dig att komma in, lägg till din blogg och ladda ett recept med en fin bild.

Vi skulle älska att du deltar med några recept som. Look Amazing!

Hälsningar

http://www.Fooduel.com

Skicka en kommentar

 
 

Designed by: Compartidísimo | Brought to you by Blogger Template Place & Blogger Tutorial
Scrapping elements: Deliciouscraps©